BOMAG BC772RS
Oferujemy sprzedaż odbudowanego kompaktora Bomag BC772RS:
Dane techniczne Bomag BC772RS:
*Rok produkcji: 2002r.
*Rok odbudowy: 2021r.
*Masa całkowita: 38t
*Silnik: DEUTZ
*Moc silnika: 330 kW (449 KM)
*Łyżka o pojemności 4,5m3
*Dodatkowe wyposażenie: klimatyzacja, ogrzewanie Webasto, sygnały robocze, podgrzewane fotele, łyżka załadowcza z zębami
Pokrewne produkty
-
Footer
O firmie
Firma Hydrosprzęt powstała w 1993. Remonty, sprzedaż oraz serwisowanie maszyn budowlanych należy do głównego profilu działalności firmy. Gwarantujemy profesjonalną obsługę oraz wysoką jakość świadczonych przez nas usług. Oferujemy: koparki, spycharki, ładowarki kołowe wiodących światowych producentów.
ISO 9001
Kontakt
- Adres: Łąkta Dolna 247, 32-733 Trzciana
- Zadzwoń: +14 613 61 03
- Dni pracy: Pon-Sob: 7 – 17
- Email: biuro@hydrosprzet.pl
Oddział mazowiecki
Adres: Bieniewo Parcela 96, 05-870 Błonie
Zadzwoń: +48 508 144 016
Dni pracy: Pon-Sob: 7-17
Email: bieniewo@hydrosprzet.pl
Oddział śląski
Adres: Piastowska 29, 42-500 Będzin
Zadzwoń: +48 508 143 980
Dni pracy: Pon-Pią: 7-15
Email: bedzin@hydrosprzet.pl
Ostatnie posty
- (brak tytułu) 10 grudnia 2024
- Regeneracja łańcuchów gąsienicy w Hydrosprzęt! 25 listopada 2021
- Przekazanie spycharki DRESSTA TD-40BE 9 listopada 2021
Podest ruchomy załadowczy to urządzenie (platforma) służące do podnoszenia ładunków w celu ich załadunku lub rozładunku, zazwyczaj o napędzie hydraulicznym, zamontowane na pojeździe.
Nazwa potoczna: winda / klapa załadowcza na samochodzie.
Wszystkie podesty załadowcze podlegają dozorowi technicznemu.
Jednak podest załadowczy o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem podestów załadowczych służących do przemieszczania osób ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia).
Podest ruchomy przejezdny to maszyna przejezdna przeznaczona do przemieszczania osób na stanowiska robocze, na których wykonują prace z platformy roboczej, przy założeniu, że osoby te wchodzą i schodzą z platformy w jej jednym określonym położeniu dostępu; składa się co najmniej z platformy roboczej z elementami sterowniczymi, wysięgnika i podwozia; może występować w wersji przegubowej lub nożycowej.
Nazwa potoczna: kosz.
Wszystkie podesty ruchome przejezdne podlegają dozorowi technicznemu.
Dźwignik o ruchu prostoliniowym stacjonarny to urządzenie służące do pionowego przemieszczania obiektów, zwykle na niewielką wysokość, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego, pneumatycznego lub hydraulicznego.
Nazwa potoczna: podnośnik samochodowy, stół technologiczny.
Dźwigniki o ruchu prostoliniowym stacjonarne – wszystkie podlegają dozorowi technicznemu.
Dźwignik o ruchu prostoliniowym przenośny to urządzenie służące do pionowego przemieszczania ładunków, zwykle na niewielką wysokość, przy wykorzystaniu napędu elektrycznego, pneumatycznego lub hydraulicznego, przystosowane do zmiany miejsca pracy przez przestawienie / przenoszenie za pomocą innych urządzeń lub ręcznie. Nazwa potoczna: podnośnik samochodowy.
Wszystkie dźwigniki o ruchu prostoliniowym przenośne podlegają dozorowi technicznemu; Jednak dźwigniki o ruchu prostoliniowym przenośne o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem dźwigników o ruchu prostoliniowym przenośny w których przewidziano podczas ich eksploatacji wchodzenie osób na element przenoszący obciążenie lub przebywanie pod tym elementem ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia).
Dźwignik o ruchu nieprostoliniowym to urządzenie służące do przemieszczania ładunków, zwykle na niewielką wysokość, przy wykorzystaniu napędu zazwyczaj hydraulicznego, zamontowane na pojeździe.
Nazwa potoczna: na samochodach np. do wywozu śmieci – hakowiec, hak, bramowiec, brama.
Wszystkie dźwigniki o ruchu nieprostoliniowym podlegają dozorowi technicznemu.
Jednak dźwigniki o ruchu nieprostoliniowym o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem dźwigników o ruchu nieprostoliniowym w których przewidziano podczas ich eksploatacji wchodzenie osób na element przenoszący obciążenie lub przebywanie pod tym elementem ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia).
Wózek jezdniowy podnośnikowy z mechanicznym napędem podnoszenia: jest to wózek z przymocowaną platformą, widłami lub innymi urządzeniami do manipulowania ładunkami, przystosowany do podnoszenia ładunku spaletyzowanego lub nie, na wysokość umożliwiającą składowanie i pobieranie ładunku, a także układanie w gniazdach i podejmowanie z gniazd. W związku z powyższym wózki, które nie posiadają mechanizmu podnoszenia (wózki unoszące, pchające, ciągnikowe) nie podlegają przepisom o dozorze technicznym. Przez napęd mechaniczny, należy rozumieć wszelkie rodzaje napędu (spalinowy, elektryczny, hydrauliczny) nie wymagające bezpośredniego działania siły mięśni ludzkich podczas wykonywania czynności podnoszenia ładunku.
Nazwa potoczna: wózek widłowy
Wszystkie wózki jezdniowe podnośnikowe z mechanicznym napędem podnoszenia podlegają dozorowi technicznemu.
Suwnica to dźwignica pracująca w ruchu przerywanym, złożona z przemieszczającej się najczęściej po torach konstrukcji nośnej i poruszającej się po niej wciągarki lub wciągnika, przeznaczona do przemieszczania ładunków w pionie i poziomie, w przestrzeni ograniczonej wysokością podnoszenia, skrajnymi położeniami toru jazdy wciągarki lub wciągnika oraz całej konstrukcji.
Suwnice – wszystkie podlegają dozorowi technicznemu.
Wciągnik to dźwignica przystosowana do pionowego podnoszenia ładunku najczęściej za pomocą liny lub łańcucha z wykorzystaniem elementu chwytnego zazwyczaj haka; przeznaczony do przemieszczania ładunków w pionie; konstrukcyjnie zazwyczaj przystosowane do jazdy po nieruchomym torze jezdnym w wersji stacjonarnej, zapewniającej pracę w jednym miejscu (bez możliwości przejazdu); obudowa mechanizmu podnoszenia stanowi jego konstrukcję nośną.
Wciągarka to dźwignica przystosowana do pionowego podnoszenia ładunku za pomocą liny lub łańcucha z wykorzystaniem elementu chwytnego zazwyczaj haka; przeznaczony do przemieszczania ładunków w pionie; konstrukcyjnie zazwyczaj przystosowane do jazdy po nieruchomym torze jezdnym w wersji stacjonarnej, zapewniającej pracę w jednym miejscu (bez możliwości przejazdu); zespół mechanizmów jest zabudowany na odrębnej konstrukcji nośnej, którą może stanowić rama stała, przesuwana lub przejezdna.
Nazwa potoczna: elektrowciąg.
Żuraw stacjonarny to dźwignica składająca się z zamontowanego na stałe do podłoża słupa, na którym osadzono wysięgnik wykonujący ruch obrotowy; kąt obrotu wysięgnika może być ograniczony parametrami żurawia, ale może też wynosić nawet pełne 3600; po obrotowym wysięgniku przemieszcza się wciągnik, będący podzespołem podnoszącym ładunek; żuraw stacjonarny nie musi posiadać słupa – wysięgnik może być przymocowany np. do ściany lub maszyny.
Nazwa potoczna: żurawik warsztatowy
Suwnice, wciągniki, wciągarki, żurawie stacjonarne – wszystkie podlegają dozorowi technicznemu; jednak dla wyżej wymienionych urządzeń transportu bliskiego o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem urządzeń służących do przemieszczania osób, ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia; uprawnienia do obsługi nie są wymagane, należy jednak pamiętać o zapewnieniu właściwej obsługi zgodnie z dokumentacją urządzenia.
Również dla wciągników, wciągarek, żurawi stacjonarnych z napędem elektrycznym jednofazowym o udźwigu do 1000 kg oraz wciągników i wciągarek ogólnego przeznaczenia z napędem ręcznym wszystkich mechanizmów o udźwigu do 2000 kg ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia; uprawnienia do obsługi nie są wymagane, należy jednak pamiętać o zapewnieniu właściwej obsługi zgodnie z dokumentacją urządzenia.
Podest ruchomy przejezdny to maszyna przejezdna przeznaczona do przemieszczania osób na stanowiska robocze, na których wykonują prace z platformy roboczej, przy założeniu, że osoby te wchodzą i schodzą z platformy w jej jednym określonym położeniu dostępu; składa się co najmniej z platformy roboczej z elementami sterowniczymi, wysięgnika i podwozia; może występować w wersji przegubowej lub nożycowej.
Nazwa potoczna: kosz.
Wszystkie podesty ruchome przejezdne podlegają dozorowi technicznemu.
Żuraw przenośny (przeładunkowy) to dźwignica zamontowana na samochodzie ciężarowym pomiędzy kabiną kierowcy a skrzynią lub z tyłu pojazdu, służąca do załadunku towaru na samochód oraz jego rozładunku; w tym żurawie leśne służące do załadunku i rozładunku drewna (zalicza się tu również harvester’y i forwarder’y – specjalistyczne maszyny przeznaczone do zrywki lub/i transportu drewna).
Nazwa potoczna: dźwig do drewna, do zrywki (dotyczy harvester’ów i forwarder’ów)
Wszystkie żurawie przenośne (przeładunkowe) podlegają dozorowi technicznemu.
Jednak żurawie przenośne (przeładunkowe) o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem żurawi służących do przemieszczania osób ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację i obsługę przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia; uprawnienia do obsługi nie są wymagane przy urządzeniach z napędem ręcznym).
Żuraw samojezdny to dźwignica na podwoziu samochodu ciężarowego lub specjalnie skonstruowanym podwoziu samojezdnym, używana głównie do prac przeładunkowych i montażowych; składa się z wciągarek i wychylnego wysięgnika, co pozwala na podnoszenie i opuszczanie ciężaru oraz jego przemieszczanie.
Nazwa potoczna: dźwig.
Żuraw wieżowy to dźwignica składająca się z pionowego masztu montowanego na przejezdnym lub stacjonarnym podwoziu i wysięgnika poziomego lub nachylonego pod kątem do poziomu; żuraw wieżowy (zwany także budowlanym) podnosi ładunki na haku opuszczanym na linie z wysięgnika żurawia.
Żuraw szybkomontujący to dźwignica składająca się z pionowego masztu montowanego na przejezdnym lub stacjonarnym podwoziu i wysięgnika poziomego lub nachylonego pod kątem do poziomu; podnosi ładunki na haku opuszczanym na linie z wysięgnika żurawia; żuraw dolnoobrotowy, którego konstrukcja umożliwia przygotowanie do pracy w krótkim czasie bez użycia dodatkowych urządzeń. Nazwa potoczna: dźwig.
Żurawie – wszystkie podlegają dozorowi technicznemu.
Jednak żurawie o udźwigu do 250 kg z wyłączeniem żurawi służących do przemieszczania osób ustalono formę dozoru uproszczonego (urządzenia nie wymagają zgłoszenia do UDT i badań, ale należy zapewnić konserwację i obsługę przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia; uprawnienia do obsługi nie są wymagane przy urządzeniach z napędem ręcznym).
Naprawy i modernizacje urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu muszą być:
1. Uzgadniane z UDT – art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o dozorze technicznym
Uwaga: Z wyjątkiem naprawy urządzeń objętych dozorem technicznym uproszczonym lub oznaczonych przez wytwarzającego znakiem dozoru technicznego.
- Wykonywane przez zakłady uprawnione przez UDT – zgodnie z art. 9 ustawy o dozorze technicznym.
Modernizacja to zmiana konstrukcji, zastosowanych materiałów lub parametrów technicznych urządzenia, a w przypadku urządzeń ciśnieniowych również automatyki zabezpieczającą lub jej podzespołów, w stosunku do pierwotnie ustalonych, jednak bez istotnych zmian charakterystyki lub przeznaczenia urządzenia, w stosunku do pierwotnie ustalonych
Naprawa to przywrócenie stanu zdatności użytkowej urządzenia technicznego.
Uwagi:
Chemiczne czyszczenie lub/i trawienie podlega tej samej procedurze uzgodnień jak każda naprawa.
Uzgodnienie modernizacji i naprawy jest dokonywane na pisemny wniosek zainteresowanego.
Do wniosku powinna być załączona dokumentacja (co najmniej w 2 egzemplarzach):
Dokumentacja techniczna do uzgodnienia modernizacji powinna zawierać:
1) ogólny opis urządzenia i zakres jego modernizacji,
2) wykaz zastosowanych dokumentów odniesienia,
3) rysunek urządzenia i rysunki elementów umożliwiające ocenę planowanej modernizacji oraz wykazy modernizowanych elementów i podzespołów, schematy elektryczne, hydrauliczne i pneumatyczne wg dokumentów odniesienia,
4) obliczenia wytrzymałościowe – jeżeli modernizacja wiąże się ze zmianą konstrukcji, materiałów lub parametrów urządzenia,
5) wyniki prób i inne dane techniczne umożliwiające sprawdzenie doboru elementów – jeżeli jest to uzasadnione zakresem modernizacji,
6) dokumentację techniczno-ruchową lub jej część obejmującą zmiany wynikające z modernizacji,
7) wykaz urządzeń zabezpieczających z podaniem ich typów – jeżeli objęte są zakresem modernizacji,
8) oraz w szczególności dla automatyki zabezpieczającej urządzenia ciśnieniowego:
- w szczególnych przypadkach oryginalną dokumentację układu zabezpieczającego lub w razie jej braku, szczegółową dokumentację techniczną stanu istniejącego automatyki zabezpieczającej,
- opis zakresu modernizacji,
- analizę wpływu modernizacji automatyki zabezpieczającej,
- dokumenty odniesienia,
- parametry dopuszczalne urządzenia ciśnieniowego dotyczące automatyki zabezpieczającej, (np.ciśnienie w komorze paleniskowej, maksymalna temperatura spalin, minimalna ilość tlenu w spalinach itp.),
- ogólny opis automatyki zabezpieczającej,
- schematy technologiczne (np. P&ID– Piping & Instrumentation Diagram) – rysunek rozmieszczenia urządzeń automatyki zabezpieczającej na urządzeniu ciśnieniowym,
- wykaz elementów automatyki zabezpieczającej z podaniem ich typów, wytwórców, oznaczeń technologicznych, zakresów pomiarowych i nastaw (np. wg załącznika nr 8 do instrukcji),
- schemat logiczny (przy zastosowaniu sterowników programowalnych),
- diagram przyczyn i skutków lub algorytm działania,
- schematy elektryczne ideowe (w przypadku bardziej skomplikowanych układów również obwodowe),
- opisy i wyjaśnienia niezbędne do zrozumienia w/w schematów.
Dokumentacja techniczna do uzgodnienia naprawy urządzeń transportu bliskiego powinna zawierać:
- ogólny opis urządzenia i zakres jego naprawy,
- rysunek urządzenia i rysunki elementów umożliwiające ocenę planowanej naprawy oraz wykazy elementów podlegających procesowi naprawy, schematów, podzespołów, obwodów,
- obliczenia wytrzymałościowe
- wyniki prób i inne dane techniczne umożliwiające sprawdzenie doboru elementów – jeżeli jest to uzasadnione zakresem naprawy;
- dokumentację techniczno-ruchową lub jej część obejmującą zmiany wynikające z naprawy,
- wykaz urządzeń zabezpieczających z podaniem ich typów – jeżeli objęte są zakresem naprawy
Wniosek o uzgodnienie naprawy urządzeń ciśnieniowych i bezciśnieniowych powinien zawierać odpowiednio:
- ogólny opis urządzenia i zakres jego naprawy,
- technologie mające zastosowanie przy naprawie poprzez:
- przywołanie zatwierdzonych przez UDT dokumentów związanych z przeprowadzeniem naprawy lub modernizacji zgodnie z posiadanym uprawnieniem zakładu naprawiającego lub
- ich opis, w przypadku nieuprawnionego przedsiębiorcy oraz stosowania technologii wykraczających poza zakres posiadanego uprawnienia,
- metody i zakres badań niszczących i nieniszczących, z określeniem kryteriów ich akceptacji.
Jeżeli modernizacja powinna być poprzedzona naprawą, to zainteresowany może złożyć jeden wspólny wniosek o uzgodnienie modernizacji i naprawy.
Sposób przeprowadzenia modernizacji i naprawy UDT określa na piśmie.
Opłatę za w/w czynności oblicza się według obowiązującej ustawowo stawki godzinowej pomnożonej przez liczbę godzin poświęconych na wykonanie tych czynności, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 27 listopada 2014 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie wysokości opłat za czynności jednostek dozoru technicznego.
Wykonawca ma obowiązek modernizować lub naprawiać urządzenie zgodnie z zatwierdzoną dokumentacją modernizacji lub uzgodnioną dokumentacją naprawy, a po ich wykonaniu wystawić poświadczenie z wykonanych prac, podpisane przez osobę odpowiedzialną za modernizację lub naprawę.
Po dokonanej modernizacji lub naprawie inspektor przeprowadza doraźne badania techniczne urządzenia i wydaje decyzję o dopuszczeniu do eksploatacji. Badanie doraźne mogą zostać przeprowadzone również przed lub w trakcie modernizacji lub naprawy, jeśli tak uzgodniono.
Przed przystąpieniem do eksploatacji urządzenia podlegającego dozorowi technicznemu eksploatujący za pośrednictwem portalu e-UDT zgłasza urządzenie do organu właściwej jednostki dozoru technicznego w celu uzyskania decyzji zezwalającej na eksploatację. Przed wydaniem takiej decyzji inspektor dozoru technicznego wykonuje, w obecności przedsiębiorcy lub osoby upoważnionej przez przedsiębiorcę, czynności dozoru technicznego m. in.:
- dokonuje badania stanu urządzenia, jego wyposażenia i oznakowania,
- przeprowadza próby techniczne przed uruchomieniem urządzenia oraz w warunkach jego pracy.
Po wykonaniu badania inspektor sporządza protokół wykonania czynności dozoru technicznego, którego odbiór potwierdza podpisem przedsiębiorca lub osoba przez niego upoważniona. Od 04.10.2021 w przypadku badań odbiorczych lub czynności poprzedzających wydanie pierwszej decyzji zezwalającej na eksploatację Urząd Dozoru Technicznego będzie wydawał dokumenty (protokoły i decyzje) wyłącznie w formie elektronicznej i udostępniał je na platformie eUDT (eudt.gov.pl). Dla Eksploatujących niekorzystających z portalu będą przygotowywane wydruki oryginalnych dokumentów elektronicznych i odsyłane pocztą po badaniu wraz z dokumentacją urządzenia w formie papierowej o ile taka została przedłożona. Przedsiębiorca, u którego są wykonywane czynności dozoru technicznego, jest obowiązany zapewnić bezpieczne warunki do sprawnego ich wykonania oraz przechowywać zbiór protokołów dotyczących danego urządzenia technicznego, zwany „księgą rewizyjną urządzenia”.